Ford Focus RS mały potwór.
Auto napędzane jest 2,3 litrowym, turbodoładowanym (twin-scroll) silnikiem Ecoboost o mocy 350 KM. Samochód ma system napędu 4×4 Ford Performance All-Wheel-Drive. Wykorzystuje on m.in. dwa, elektronicznie sterowane sprzęgła – po jednym na każdą z tylnych półosi. Komputer rozdziela moment obrotowy nie tylko pomiędzy przednią i tylną oś, ale też – w zależności od zapotrzebowania – pomiędzy każde z kół osi tylnej. Jednostka sterująca pracą układu dokonuje odczytów danych z wielu czujników aż 100 razy na sekundę. Maksymalnie na tylną oś przypadać może do 70 proc. momentu obrotowego.
Strzały głośniejsze niż z karabinu.
Ford Focus RS pomimo swoich świetnych osiągów, zaskakuje też swoim brzmieniem. Samochodu przy “wchodzeniu” na wyższe obrotu a następnie po odpuszczeniu pedału gazy wydaje bardzo wyraźne i głośne “strzały” z wydechu, można to przyrównać do modyfikacji “Pops&Bangs”.
Opinie
Aktualnie nie ma opini o tym samochodzie